Je bekijkt nu Rugpijn als je wakker wordt? Leer hoe je dit probleem kunt minimaliseren

Rugpijn als je wakker wordt? Leer hoe je dit probleem kunt minimaliseren

Rugpijn als je wakker wordt? Leer hoe je dit probleem kunt minimaliseren

Er is niets stressvoller dan wakker worden met rugpijn. Voor mensen die een routine vol huishoudelijke en beroepsactiviteiten hebben, is dit ongemak bijzonder zorgwekkend omdat het de uitvoering van dagelijkse taken nog moeilijker maakt. Gelukkig zijn er enkele praktische tips om dit probleem aan te pakken. Bekijk ze!

1. Let op jouw matras

In de eerste plaats is het belangrijk dat jouw matras jouw lichaam in een neutrale positie ondersteunt. Zonder te stevig te zijn om de spieren te belasten, noch te zacht om niet de nodige steun te bieden. In die zin springt er momenteel een matrasmodel uit, we hebben het over de latexmatras.

Latexschuim helpt de rug in de juiste positie te houden en verlicht drukpunten. Het helpt ook rugpijn te voorkomen door jouw ruggengraat gedurende de nacht te ondersteunen. Latex bevordert een aangenamere nachtrust omdat het eigenschappen heeft die de druk op heupen en schouders minimaliseren. Je moet ook weten dat latex matrassen 7 gedifferentieerde rustzones in hun samenstelling hebben. Door een natuurlijk latex matras kopen van Una Matras geniet je dus van een goede nachtrust zonder pijn.

2. Het juiste kussen kiezen

Met de hectische routine van vandaag is het normaal dat we ons in het weekend uitgeput voelen. Daarom moet aan elk moment van rust prioriteit worden gegeven om een maximale kwaliteit en welzijn te garanderen. In dit opzicht zijn de hoogte en het type van het gekozen hoofdkussen bepalende factoren voor een goede nachtrust.

De keuze van een te hoog of te laag kussen kan gevolgen hebben voor de cervicale regio, naast spierpijn en in sommige gevallen zelfs migraine veroorzaken. In die zin kunt je weer kiezen voor een latex model. Een latex hoofdkussen heeft niet alleen anti-allergische eigenschappen, maar biedt ook de nodige ondersteuning voor het hoofd, waardoor een ontspannen slaap mogelijk wordt.

3. Beste positie om te slapen

Een andere belangrijke factor die rugpijn veroorzaakt, is de houding waarin je slaapt. Het meest aanbevolen door deskundigen is de zijkant, omdat dit de uitlijning van de wervelkolom bevordert, die altijd recht gehouden moet worden. Bovendien voorkomt deze houding ook de vorming van spanningspunten in de schouders en de nek, waardoor migraine en torticollis worden voorkomen.

Met deze eenvoudige tips is het mogelijk om een rustige nachtrust te hebben, en bijgevolg een verbetering van de levenskwaliteit. Bezoek daarom de website om een natuurlijk latex matras te kopen van Una Matras. Het is het controleren waard!

Geef een antwoord